zrob-zadanie.pl - rozwiązywanie zadań przez Internet, pomoc - matematyka, fizyka, chemia

JUŻ WKRÓTCE NOWA WERSJA SERWISU ORAZ KONKURS!!!


rozwiązywanie zadań z matematyki, fizyki, chemii, statystyki i innych przedmiotów

studia - Zarządzanie przedsiębiorstwem


dodaj to zadanie do obserwowanych

    Elanina SA

Zaoferuj swoją pomoc w rozwiązaniu tego zadania

szczegóły zadania
treść Elanina SA Tematyka: ćwiczenie z zakresu budowy struktur organizacyjnych Czas wykonania: 90 minut Nowo powstałe przedsiębiorstwo zamierza produkować wyroby odzieżowe: - garnitury i ich elementy (spodnie, marynarki), - kurtki i płaszcze, - koszule i bluzki. Asortyment dostosowany ma być do potrzeb całego rynku: kobiet, mężczyzn i młodzieży. Planowanie produktów odbywać się będzie w Dziale Głównego Projektanta na Wydziale Marketingu. Dział ten posiada osobne komórki dla różnych kategorii klientów. Tutaj odbywa się przygotowanie prototypów. Na ich podstawie Wzorcownia (dział w wydziale produkcji) tworzy drukowane komputerowo szablony. Wzorcownia współpracuje z Działem Głównego Projektanta. Działem Normowania (specjalizacja wg produktów) podległym dyrektorowi ds. technicznych oraz Działem Zaopatrzenia w Wydziale Spraw Ekonomicznych, wyspecjalizowanym ze względu na typ materiałów. Szablony służą Krojowni do przycięcia odpowiednich fragmentów materiału. W Dziale Montażu następuje zszycie poszczególnych części materiału. Potem wyroby przechodzą przez Prasowalnię i Kontrolę Jakości. Działy: Wzorcownia (WZ), Krojownia (KR), Montaż (MŻ), Prasowalnia (PR) oraz Kontrola Jakości (KJ) są wyspecjalizowane według typów produktów i podlegają dyrektorowi ds. produkcji. Bezpośrednio prezesowi podlegają trzej kierownicy poszczególnych typów wyrobów. Nadzorują oni pracę odpowiednich komórek Wydziału Marketingu, Wydziału Produkcji i Wydziału Technicznego, podzielonych według typów produktów. Następnie produkty przekazywane są do magazynu wyrobów gotowych, podległego Działowi Dystrybucji. Dział ten posiada komórki do spraw sprzedaży detalicznej i hurtowej w kraju, eksportu oraz negocjacji handlowych i podlega dyrektorowi ds. marketingu. W Wydziale Marketingu istnieje też Dział Analiz Cenowych wyspecjalizowany wg typów wyrobów oraz Dział Promocji, planujący na podstawie analiz wyniku finansowego i wyspecjalizowany w sposób odpowiadający optymalizacji wyników sprzedaży. Każdemu z działów marketingu służy pomocą odpowiednia komórka działu badań rynku, którego szef podlega dyrektorowi ds. marketingu. Decyzje cenowe podejmowane są przez dyrektora ds. marketingu w porozumieniu z kierownictwem Działu Analiz Cenowych i na podstawie informacji od sekcji analiz w Wydziale Ekonomicznym. Dyrektor ds. marketingu wraz z kierownikiem Działu Dystrybucji ustalają program produkcyjny przedsiębiorstwa, który musi uwzględniać plan finansowy sporządzony przez prezesa zarządu w porozumieniu z dyrektorem ds. ekonomicznych. Za realizację planu sprzedaży odpowiedzialny jest dyrektor ds. marketingu. Dyrektorowi ds. technicznych podlegają też działy: Utrzymania Ruchu, Remontów, Transportu (współpracuje z działem dystrybucji), Technicznego Przygotowania Produkcji. W Wydziale Ekonomicznym umiejscowione są też komórki: zatrudnienia, szkolenia, oraz Dział Księgowości: rachuba płac, rachunkowość bilansowa i finansowa, rozliczenia podatkowe i sekcja analiz. Dyrektorzy wydziałów podlegają prezesowi, podobnie jak Sekretariat, radca prawny i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Zadania: 1. Wybierz najlepszą specjalizację dla działów zaopatrzenia i promocji. 2. Narysuj komórki przedsiębiorstwa i łączące je zależności hierarchiczne. 3. Zaznacz zależności funkcjonalne. 4. Określ typ struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. 5. W jaki sposób spełniona jest w tej firmie zasada oddzielania planowania od wykonania? Kto ją sformułował?
termin 01 luty 2013
wymagane objaśnienia Rozwiązanie całego zadania
ofert 0
numer (id) 2398
kontakt
Kontakt widoczny dla Użytkowników oferujących swoją pomoc

wyświetleń: 1544

dodano: 31 styczeń 2013, 13:00






Nowoczesne przeglšdarki AntySpam.pl