zrob-zadanie.pl - rozwiązywanie zadań przez Internet, pomoc - matematyka, fizyka, chemia

JUŻ WKRÓTCE NOWA WERSJA SERWISU ORAZ KONKURS!!!


rozwiązywanie zadań z matematyki, fizyki, chemii, statystyki i innych przedmiotów

gimnazjum - Język polski


dodaj to zadanie do obserwowanych

    PILNE! Kilka zadań (III gim)

Zaoferuj swoją pomoc w rozwiązaniu tego zadania

szczegóły zadania
treść 1. Z jakim rodzajem literackim kojarzy ci się budowa poniższego utworu Stanisława Grochowiaka? (2p.) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Rozmowa o poezji Od - do Lieberta... D z i e w c z y n a: Czy pan ją widzi? Czy ona się śni? Czy też nadbiega - nagła jak z pagórka? P o e t a: Ona wynika z brodawek ogórka... D z i e w c z y n a: Pan kpi.Pan ją jedwabnie - pan ją jak motyla Po takich złotych i okrągłych lasach... To jest jak z Dafnis bardzo czuła chwila... P o e t a: Owszem. Jak ostro Całowany tasak. D z i e w c z y n a: Rozumiem pana. Z wierzchu ta ironia, A spodem czułość podpełza ku sercu... P o e t a: Dlaczego z pani jest taka piwonia, Co chce zawzięcie być butelką perfum?... 2. Zestaw w dwóch kolumnach sądy o poezji, które prezentują bohaterowie wiersza. Zapisz po trzy określenia przymiotnikowe: (2p.) ………………………………… ………………………………… ………………………………… ………………………………… ………………………………… ………………………………… 3. Uzupełnij zdanie: (2p.) Dziewczyna odbiera poezję jako ………………., dla Poety zaś jest ona …………………………. . 4. Kto jest autorem przypowieści o talentach? (2p.) ………………………………………………………………………………….. 5. Zapisz w dwóch kolumnach po trzy rzeczowniki, które określają opisane w przypowieści o talentach postawy i cechy występujących tam postaci. (2p.) ………………………………… ………………………………… ………………………………… ………………………………… ………………………………… ………………………………… 6. Na czym polega podwójne znaczenie przypowieści ewangelicznej? (2p.) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 7. Jak rozumiesz słowa Z. Herberta w wierszu Dusza Pana Cogito: dusz jest stanowczo za mało / jak na całą ludzkość ? (2p.) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 8. Czym jest dusza Pana Cogito? Jaką treść kryje to słowo? Napisz trzy synonimy ( mogą być wielowyrazowe ) tego pojęcia w znaczeniu, w jakim występuje ono w poniższym utworze: (2p.) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9. Na podstawie wiersza ułóż w pięciu zdaniach monolog-wyznanie Pana Cogito pozbawionego duszy: (4p.) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Dawniej wiemy z historii wychodziła z ciała kiedy stawało serce Z ostatnim oddechem oddalała się cicho na łąki niebieskie dusza Pana Cogito zachowuje się inaczej za życia opuszcza ciało bez słowa pożegnania miesiące lata bawi na innych kontynentach poza granicami Pana Cogito trudno zdobyć jej adres nie daje wieści o sobie unika kontaktów nie pisze listów nikt nie wie kiedy wróci może odeszła na zawsze Pan Cogito usiłuje pokonać niskie uczucie zazdrości myśli o duszy dobrze myśli o duszy z czułością zapewne musi mieszkać także w innych ciałach dusz jest stanowczo za mało jak na całą ludzkość Pan Cogito godzi się z losem nie ma innego wyjścia Stara się nawet mówić - moja dusza moja - myśli o duszy tkliwie myśli o duszy z czułością więc kiedy się zjawia nieoczekiwanie nie wita jej słowami - dobrze że wróciłaś patrzy tylko z ukosa gdy siada przed lustrem i cesze swoje włosy splątane i siwe 10. Zrób wykres do następującego wypowiedzenia. Opisz wykres, czyli relacje składniowe zachodzące między wypowiedzeniami składowymi: (3p.) Występując w maskach, bogatych strojach i na koturnach, aktorzy byli dobrze widziani nawet z najwyższych rzędów amfiteatru, w którym panowała także doskonała akustyka , więc widzowie również świetni słyszeli każde słowo padające ze sceny. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 11. Zamień mowę niezależną na zależną: (2p.) Przewodnik upomniał: Nie wchodźcie za barierkę! ………………………………………………………………………………… Magda zapytała koleżanek: Która z was umie szyć? ………………………………………………………………………………… Dowódca rozkazał żołnierzom: Ustawcie się w szeregu! ………………………………………………………………………………… Ojciec zapytał syna: Co słychać w szkole? …………………………………………………………………………………
termin 04 listopad 2010
wymagane objaśnienia Witam. Mam kilka takich zadań, które bardzo pilnie potrzebuję mieć. Będę bardzo wdzięczny i odwdzięcze się punktami! Oto one:
ofert 2
numer (id) 1528
kontakt
Kontakt widoczny dla Użytkowników oferujących swoją pomoc

wyświetleń: 4455

dodano: 03 listopad 2010, 19:26






Nowoczesne przeglšdarki AntySpam.pl